Att vara ett med ditt företag

Hur väl identifierad är du med ditt företag och vilken image ger du dina potentiella kunder?

Jag har i mina tidigare inlägg skrivit om hur jag har tänkt när jag formulerade mina erbjudanden och hur jag har försökt att göra mig och mitt företag så snyggt och attraktivt som möjligt.

För mig har den viktigaste faktorn varit att plocka in mer mjuka värden i mitt företag, att verkligen visa mer av mig som person och låta mitt engagemang och min drivkraft forma den image jag vill visa upp och signalera ut.

När du låter passionen som du har inom dig, nå dina ögon och det lyser om dig, när du beskriver dig själv och ditt företag, då har du nått målet.

Hur har vägen dit sett ut för mig? Med facit i hand har jag verkligen inte tagit den lätta vägen, utan vågat prova både olika branscher, olika typer av företag och olika arbetsmetoder. Kanske har jag med detta också gått på fler nitar, men utan dessa nitar hade jag inte utvecklats och förändrats. Eftersom jag har provat på olika arbetsuppgifter för olika företag, har jag också kunnat forma en stark arbetsstrategi och detta är en av nyckelfaktorerna för att jag idag lyser passionerat.

Jag tror och är fast övertygad om att du måste ge dig ut och pröva dina vingar, falla till marken, resa dig upp och pröva vingarna igen. Du kan omöjligt veta redan från början hur du skall formulera dig och ditt utbud på bästa sätt. Ju mer du vågar kasta dig ut och pröva, ju mer input får du. Du får ökat kontaktnät, större förståelse för vad du är riktigt bra på, större förståelse vad kunderna vill ha och efterfrågor.

En annan av mina nyckelfaktorer har också varit att bli utvärderad i det utförda arbetet. Detta har stundtals varit mycket läskigt och bitvis jobbigt, men samtidigt och med facit i hand har detta gett mig en inblick i hur kunderna ser på saken och vad som förväntas av mig. Detta har gett mig en stor förståelse för vilka uppdrag och vilka företag som passar mig och mitt sätt att arbeta på.

Så mina två råd för denna gången blir att våga kasta dig ut och pröva och att våga bli bedömd i ditt arbete. Ta med dig så mycket input som möjligt och var inte rädd för att ibland misslyckas.

Glöm heller inte att ibland bara njuta och koppla, precis som jag gör, när ni läser detta inlägg. Jag befinner mig troligen i en solstol med en god drink i handen och njuter av att jag låtit mig själv och mitt företag lysa passionerat.

Lycka till!

 

Magdalena K Westerlund

Driven och målfokuserad säljare med passion för personlig utveckling och med svart bälte i nätverkande. Är i dagsläget egenföretagare med konsultbolaget Mind & Soul (www.mindandsoul.se). Har en bakgrund inom life science med bred kunskap inom hela sälj- och marknadsblocket.

Magdalena K Westerlund has 9 posts and counting. See all posts by Magdalena K Westerlund

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.