En kvinna som vet vad hon vill

Av Tina Rose

En tanke som slår mig efter min avslutade intervju med Lisellotte Molander är att jag har fått tagit del av många av hennes dyrbara affärshemligheter, som andra får betala dyra pengar för. Jag förstår att det här är en rik kvinna, både i hjärta och kunskap, något som hon varmt delar med sig av till sin omgivning.

Lisellotte MolanderNorrländsk fägring
Lisellotte beskriver sig själv som en filosofisk sökare som älskar att göra affärer. Hon berättar glatt att många kallar henne för ”sitt hemliga vapen”. Det förstår man när man har träffat henne som både är vacker och säker i sin framtoning. Hon säger med ett leende ”Vill jag hoppa så gör jag det”. Sedan tillägger hon ”Det ska vara roligt att tjäna pengar”.

Internationell Karriär
Lisellotte är verkligen ingen gröngöling. Hon har drivit företag både i Sverige och utomlands och är ingen man slår på fingrarna. Hon har en bred yrkeserfarenhet med mer än 30 år inom försäljning, marknadsföring och att utveckla affärsmöjligheter för stora och små företag.

Redan som 13-åring började hon sin krokiga bana, som senare skulle leda henne in i en tuff mansdominerad värld.
Lisellotte älskar utmaningar. Man kan säja att hon har en intuitiv näsa för affärer och hon vet vad som slår. Lisellotte har en unik förmåga att se helhetsperspektivet i affären och är noga med att framföra det viktiga budskapet att det ska vara både lönsamt, utmanande och roligt för att kunna lyckas.

Gedigen plattform
Lisellotte har en gedigen plattform att stå på. Hon har rejält på fötterna i all sin breda livserfarenhet. Det verkar som om inget är omöjligt för denna framgångsrika kvinna. Jag ber henne att berätta hur allt började en gång.

Lisellotte säger att hon alltid har varit kreativ och gått sin egen väg. Hon är marknadsekonom i botten har studerat både filosofi, pedagogik, psykologi beteendevetenskap och statsvetenskap. Hennes dröm under tonåren var att bli lärare i filosofi men dessvärre kom hon inte in på lärarhögskolan. Det lilla misslyckandet har inte stoppat denna spirutuella affärskvinna. Hon fortsätter med ett skratt: ”Jag har alltid drömt om att lära ut klokhet till människor. Jag ville bli lärare, präst eller politiker för då skulle jag få min egen talarstol”.

Business och hjärta, går det?
Med en stark drivkraft och framåtanda vet hon hur man utvecklar business och starkt ledarskap inom affärsvärlden, både i Östeuropa och Ryssland.
”Jag har nytta av att jag bott och jobbat utomlands under mer än 15 år och framför allt av att jag byggt upp verksamheter på tuffa marknader. Det är en klar fördel att ha ett globalt leverne och en global business. Jag älskar att göra affärer men jag har alltid människan i centrum” säger hon.
Lisellotte är en resurs att räkna med och är en stark personlighet som har lyckas på en internationell marknad. Hennes klienter kommer från alla kategorier i samhället.

Kvinnor är dåliga på att ta betalt
Kvinnliga företagare har så svårt att ta betalt för sina tjänster, säger hon. Många kvinnor sitter fast i det humanistiska tänket där vi ska hjälpa varandra, dela med oss och så vidare. Det är absolut inget fel i det men det kan vara svårt att ta sin business på allvar då. Vi är alla värda att ta ordentligt betalt för våra tjänster. Man får inte någonting för ingenting och det är något vi kvinnor kan behöver träna på att tänka, säger hon.

Lisellottes kurser är fullbokade när hon undervisar i hur man lär sig att ta betalt. En av hennes kurs heter ”Bli en klientmagnet”. Hon har också gjort en webbkurs som heter Attrahera Kunder & Bli Fullbokad”. Det märks att Lisellotte vill lära ut, hennes kurser är fullpackade med material och kunskap, man får helt enkelt mycket för pengarna.

Lisellotte har visat oss alla att göra affärer är inte detsamma som att gå över lik för att lyckas i en tuff mansdominerad värld. Det intryck jag fått av Lisellotte Molander är att det går att föra samman ett gott hjärta och affärer.

Lisellotte är en mycket duktig framgångsrik internationell coach. Även om hon älskar business så sätter hon alltid människan i centrum. Med sin unika coachingmetod känner sig varje klient både sedd och hörd. Kanske det är Lisellottes stora affärshemlighet; hon kan konsten att förena sitt affärshuvud och sitt varma hjärta…

Gästkrönikör

Allt om Företagande bjuder regelbundet in gästkrönikörer som delar med sig av sin kunskap.

Gästkrönikör has 226 posts and counting. See all posts by Gästkrönikör

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.